maj i Milano recap

EXPO 2015 hunnit dra igång och med öppningen kom de rysligt höga temperaturerna (vad sägs om 38 grader innan klockan hunnit bli 12?) och turister en masse. 

Många universitet har haft sina exams redan och de flesta milaneser har flytt värmen och begett sig ut mot kusterna. Men jag sitter fast här en månad till för de sista examen.

1. Jag och Katy på balkongen 2. Classic italiensk lunch på Giacomo 3. Jennie och Jeanette 

1. Först och främst inledde vi månaden med besök från Georgetown - Katy kom till Milano och stannade i två veckor! Vi hann med en hel del utgångar, ett ordentligt födelsedagsfirande för oss båda här hemma i lägenheten, sena kvällar med alldeles för mycket skratt (och vin) och en utställning av Leonardo da Vincipå Palazzo Reale - magiskt! 

2. Däremellan blev det en hel del plugg - och pluggpauser på Giacomo Caffè (som efter Venti är mitt stammishak).

3. Sen fick jag finbesök av inga mindre än min syster Jennie och kusin (fast mer som en syster) Jeanette. Tanken var att vi tre skulle ha en mysig catch-up weekend i Milano men det blev ganska mycket vildare och ännu roligare än vad jag tror att någon av oss kunnat föreställa oss! Det var längesen jag lyckades stanna ute och festa till 6:30 på morgonen, åkt svart-taxi eller lyckats svepa i mig sex stycken rom och cola på två timmar inne på Cavalli. Men det gjorde vi bra! 

1. Lila på Giacomo 2. Middag på balkongen 3. Sen kväll på Plastic

Mer italiensk mat! Vi har haft flera middagar och pre-drinks ute på vår balkong, man kan sitta ute utan jacka hela natten nu om man vill. Förutom några kaos-artade kvällar med Jennie och Jeanette har jag också hunnit med några andra utgångar, och jag släpade mig äntligen till Plastic. Enligt Andy Warhol var det den enda nattklubben i Europa värd att besöka, så den får man inte missa! 

1. Jag (innan den galna värmevågen slog till och vi "bara" hade 25 - 30 grader) på via della Spiga
2. Standard poached egg frukost med plugg, mitt älskade te som Shivani tagit med från Indien och såkart Sex and the City 3. Shivani och jag på vårat absoluta stammishak Venti 

Resten av månaden har bestått av vardag här i Milano, med tidiga morgnar och sena kvällar fyllda av plugg, vin-pauser på balkongen med världens bästa flat mate, en och annan aperitivo på Venti och allt annat möjligt som fyller dagarna och som får tiden att rusa förbi! 

Milano - ti amo! 

Stockholm & Milano | andy warhol, expo 2015, georgetown, giacomo caffe, italien, italy, leonardo da vinci, milan, milano, palazzo reale milan, plastic milan, studera utomlands | |
Upp